דילוג לתוכן

שוק הקוסמטיקה בקוריאה הדרומית

חזרה

6. מגמות בשוק

נקודות מרכזיות

  • צרכניות קוריאניות עוקבות אחר מובילי דעה ומחפשות מוצרי יוקרה ומותרות בכל רמות המחירים.  
  • "דיאטת טיפוח העור" יצרה הזדמנויות למוצרים רב-תכליתיים בשגרת טיפוח העור,  למוצרי איפור בטקסטורות היברידיות, ולמוצרי איפור המשלבים  טיפוח לעור.
  • מגוון הזדמנויות נישה למוצרים טבעיים, אורגניים, שלא נוסו על בעלי חיים וללא פראבנים. 

מגמות עיקריות בשוק הקוסמטיקה הקוריאני בתקופה האחרונה:

  1. עניין גובר בטיפוח העור לפני מריחת האיפור
    ע"פ נתוני Euromonitor, קיימת מגמה של "עור לפני איפור", לפיה יותר מ-60% מהלקוחות מייחסות חשיבות גבוהה יותר לרכישת מוצרים לטיפוח העור מאשר מוצרי איפור. לפיכך, צרכניות מקומיות מאמינות כי ללא עור בריא, האיפור הופך לשני בחשיבותו. 
     
  2. הפופולריות ההולכת וגדלה של עור חלק (cloudless skin) מגבירה את הביקוש למוצרים טבעיים, אורגניים ובריאים.
    המגמה החדשה הזו בקרב הצרכניות, הידועה בכינוי cloudless skin, מתייחסת להשגת עור בעל מראה קורן, חלק וללא פגמים. לקוחות מעוניינות באיזון הגוף, מצב המשלב אורח חיים בריא, תזונה, משטר של טיפוח העור, עיסויים ושינה טובה. כל אלו נחשבים גורמים הכרחיים להשגת עור חלק או שקוף. כתוצאה מכך, נוצר אצל הצרכניות קשר בין מזון ויופי, במטרה להשיג את העור הבריא ביותר. 
     
  3.  דיאטת טיפוח העור מעלה את הביקוש למוצרים רב-תכליתיים
    המושג "דיאטת טיפוח העור" מתייחס להפחתה של השלבים בשגרת טיפוח העור היומית בקרב צרכניות המוגבלות בזמן. בנוסף, צרכניות מגלות כי כמות המוצרים השונים בהם משתמשים לעור אינה מה שבהכרח מביא ליצירת עור בריא יותר. לעומת זאת, הדגש מושם על זיהוי המוצרים הנכונים להשגת התוצאות הרצויות. תוצאתה של מגמה זו הינה עלייה בביקוש למוצרים רב-תכליתיים ועלייה בפופולריות של מוצרים דרמטולוגיים המיועדים לטיפול בבעיות עור ספציפיות. הצרכניות מעדיפות מוצרים בעלי פעולה מהירה, ותכונות למניעת קמטים ולהענקת לחות. 
     
  4. ביקוש גובר למוצרים קוסמטיים מותאמים אישית
    צרכניות אוהבות מוצרים מותאמים אישית. מבחינת המותגים המקומיים, המותג Laneige של AmorePacific מציע מוצרים מותאמים אישית לשפתיים, ו-LG Household & Healthcare השיקה תת-מותג של CNP, הנקרא ReMade by CNP, המתמחה בטיפוח עור מותאם אישית. מותגים דומים צפויים להיכנס לפלח שוק זה בשנתיים-שלוש הקרובות.
     
  5. שוק גדל למוצרים בעלי יתרונות דרמטולוגיים
    עם החמרת זיהום האוויר בקוריאה והחששות בנוגע להשפעתו על העור, בולטים קרמים המכילים cica, הידועים בבטיחות ובעדינות שלהם (מקור המילה במילה הלטינית cicatrix שמשמעותה צלקת. בדרך-כלל מתייחסת המילה לתמרוקים המכילים סנטלה אסיאטיקה (centella asiatica), רכיב מרפא המסייע בהרגעת עור מגורה או פגום). הזדמנויות טמונות במוצרים בעלי פעולה דרמטולוגית מונעת, כגון מוצרי קוסמטיקה רפואית, דרמו-קוסמטיקה, neopharmacy ותמרוקים טבעיים/אורגניים. בנוסף, תמרוקים המכילים סרמיד (ceramide) ומוצרים נגד זיהום אוויר צפויים להתמקד במספר שימושי נישה בכל הערוצים. 
     
  6. הצרכניות חכמות יותר, בקיאות יותר ומתוחכמות יותר מאשר בעבר
    התקדמות הטכנולוגיה הדיגיטלית הפכה את חוויית הקנייה לאישית, והצרכניות אינן מסתמכות יותר על היצרנים בלבד להשגת מידע, אלא מתעדכנות בנוגע למוצרים ורכיביהם באמצעות אפליקציות מובייל ובלוגים. אפליקציות כגון Hwahae מעניקות לצרכניות גישה לסקירות משתמשים ולמידע אודות רכיבים, יתרונות ותופעות לוואי אפשריות.
     
  7. עלייה בשיווק באמצעות אירועים וחנויות פופ-אפ
    מותגים מפתחים ערוצי קמעונאות חלופיים וניסיוניים בכדי לתקשר באופן אישי יותר עם הצרכניות. לאחרונה, חלה עלייה חדה באירועים בלעדיים בחנויות, כגון טיפולי פנים, הדרכות וחנויות פופ-אפ, עם חוויות בדיקה עיוורת. הכוונה לחנויות ארעיות, אירועי מכירה זמניים המתקיימים במתחמים סגורים או פתוחים לפרק זמן מוגבל וזוכים למאמץ שיווקי ויח"צני משמעותיים.

 

|  טיפים חשובים מהתעשייה

מגמות ברורות במגמת צמיחה בשוק הקוריאני הן דיאטת טיפוח העור,  DYI ומוצרים מותאמים אישית או ניסיוניים,   כיוון שכיום מותג מצליח הוא מותג המוסיף ערך לחיי הלקוחות, באמצעות הקשבה קפדנית לצרכים האינדיבידואליים של הלקוחות ולדרישתן הגוברת להתאמה אישית.
בנוסף, רכיבים טבעיים ובטוחים צוברים פופולריות, הודות לתשומת הלב והדאגה של הצרכניות לגבי המוצרים בהם הן משתמשות לפנים, וכן המודעות הגוברת להשפעה הסביבתית. ולבסוף, אריזות בגודל "התנסות" וקולקציות יוקרה במארזי מיני ממשיכות לשגשג, כיוון שצרכניות מעוניינות בהתנסות לפני קנייה של מוצרי יוקרה ומותרות איכותיים.

כריסטופר ווד, מנכ"ל אסתי לאודר קוריאה

***

צרכניות קוריאניות הן מאוד מוכוונות-בריאות ואוהבות לבחון סקירות מוצרים באינטרנט כדי להימנע מרכיבים מזיקים, וחברות קוריאניות התחילו להתאים את עצמן לזה. ניכר כי דרמו-קוסמטיקה היא מגמה חמה, כמו גם מוצרים המתמחים בריפוי בעיות עור, ואנו נמשיך לפתח מוצרים איכותיים בעלי פורמולות אמינות בתחום זה.

Daehoon Kim, סמנכ"ל חטיבת חו"ל, Cosmax

***

חברות צריכות להיות מודעות לכך שהצרכניות הקוריאניות הן חכמות ומבצעות בדיקות משלהן, והן יגלו את כל היתרונות והחסרונות שברכיבי המוצרים. החברות צריכות להציע רכיבים אופנתיים או ייחודיים, בעלי תוצאות מוכחות, אם ברצונן לשרוד בשוק.

Gagyeong Seo, יועצת, K Beauty

 

טבלה 11: סוגי מוצרים מובילי שוק 

 מוצר

 מאפיינים

מוצרי Cica

לגבי מוצרים המכילים cica נטען כי הם מרגיעים עור מגורה, מחזקים את חיץ העור (skin barrier) ומעניקים לחות קלה.

מסכות פנים

הודות לאופנת המסכה היומית, קיימים כיום מגוון סוגים של המוצר, כגון מסכות פרוסות (slice mask), סוגי ג'ל, רכיבים, צורות ומרקמים שונים. המסכה מתפתחת ממוצר פשוט וזול למוצר מתוחכם יותר בעל יתרונות רב-תכליתיים.

סטיק הגנה מקרינת השמש (טיפוח עור)

כיוון ש"המפתח להגנה מוצלחת מפני קרינת השמש הוא שכבות", פיתחו חברות קוריאניות מוצרים בתחום בצורות סטיק וג'ל.

רב-תכליתי (טיפוח עור)

מוצרים המגיעים במגוון צורות ושימושים ומהווים קיצור דרך להשגת עור טוב. ניתנים לשימוש כטיפול למגוון בעיות או כמוצר לשימוש יומיומי בסיסי.
דוגמה: Guérisson Men's One: רב-תכליתי. מעניק הזנה ומגביר את גמישות העור כמו תמצית, משפר מרקם לא אחיד כמו תחליב, מרגיע עור מגורה כמו מי פנים ומעניק ניחוח עדין כמו בושם.

רב-תכליתי (איפור)

Label Young Shocking Ban Ban Cushion SPF 50+ PA+++: חצי איפור בסיס, חצי קרם לחות המטפל בשמנוניות הנקבוביות
Laneige two tone tint lip bar: חצי באלם וחצי שפתון

ליפ באלם ומסכת שינה לשפתיים

מגיע במגוון צורות וסוגי סרום דמויי-ג'לי.

אמפולות

מכילות גרסאות מרוכזות מאוד של תמציות, הפועלות ביעילות לטיפול בכל בעיית עור.

מקור: Mintel Global New Products Database, 2017

 

טבלה 12 : רכיבים פופולאריים במוצרי קוסמטיקה 

 מוצר

 מאפיינים

רכיבים טבעיים

קיימת נישה חזקה למוצרים העשויים מרכיבים טבעיים, אורגניים ושלא נוסו על בעלי חיים. חברות צריכות לשים לב לכך שבנוסף להיות הרכיבים טבעיים/אורגניים, לצרכניות קוריאניות חשובים גם מדינת המוצא וסחר הוגן.

סנטלה אסיאטיקה

סנטלה אסיאטיקה (centella asiatica) היא הרכיב העיקרי באופנת ה-cica והיא מכילה רכיבים פעילים הידועים כטרפנואידים, המהווים כ-8% ממשקל הצמח. הרכיבים העיקריים שהם בעלי יתרונות לעור הם asiatic acid, madecassic acid, asiaticoside ו-madecassoside.

פנינים

רכיב זה היה בשימוש בטיפולי יופי מסורתיים, והוא הרכיב העיקרי באחד מהמותגים הקוריאניים החמים ביותר, Klavuu. המינרלים והתכונות הפעילות שבפנינים שומרים על חומציות העור, ובכך מאטים את תהליך ההזדקנות תוך שמירה על העור מוצק ובעל לחות.

תמצית כוכב ים

כוכבי ים מכילים קולגן, סידן וויטמינים המסוגלים לייצר מחדש זרועות שאבדו. פורמולות המבוססות על תמצית כוכבי ים מסייעות לתחלופת התאים ולכן יכולות להחזיר את צבע העור למצב אחיד, בהיר יותר, נפוח יותר וחלק במיוחד. חברות כגון Mizon, אשר השיקה קו מוצר פופולרי במיוחד של קרמים המכילים תמצית כוכבי ים, מתהדרות גם ביחסן לבעלי חיים.

מקור: Mintel Global New Products Database, 2017 וראיונות עם מומחים בתעשייה 

סימנייה