5. ערוצי הפצה
נקודות מרכזיות
- ערוצים עיקריים: חנויות קמעונאיות למוצרי בריאות ויופי, אינטרנט וערוצי קניות בטלוויזיה.
- הערוצים המובילים למוצרים מיובאים: מכירות מקוונות (21.7%) חנויות מתמחות (28.8%), בתי מרקחת (12.5%), שיווק ישיר (%14.6), קניון (10.9% (חנויות של מספר מותגים (15.8%)וערוצי קניות בטלוויזיה (9.7%).
- חשוב כי למותגים הנכנסים לשוק הקוריאני תהיה אסטרטגיה רבת-ערוצים מבוססת.
- בדרך כלל, שותפות עם חברה מקומית, שביכולתה להרחיב את האסטרטגיה הקמעונאית, היא הדרך האפקטיבית ביותר.
בשנים 2013-2018, היו חנויות קמעונאיות למוצרי בריאות ויופי, מסחר אלקטרוני וערוצי קניות בטלוויזיה הערוצים הפופולריים ביותר עבור צרכנים לרכישת תמרוקים. ב-2018 ניתן לראות ירידה קלה בחנויות קמעונאיות המתמחות במוצרי בריאות ויופי, המהוות ערוץ ההפצה העיקרי, ועליה במכירות המקוונות.
טבלה 10: ערוצי הפצה בשוק הקוסמטיקה
% |
2013 |
2014 |
2015 |
2016 |
2017 |
2018 |
חנויות מתמחות | 29.2% | 31.4% | 30.4% | 31.7% | 29.8% | 28.8% |
מכירות מקוונות | 9.6% | 10.6% | 12.1% | 14.1% | 17.8% | 21.7% |
שיווק ישיר | 15.2% | 13.3% | 14.4% | 14.1% | 14.9% | 14.6% |
בתי מרקחת | 4.5% | 4.7% | 6.2% | 8.8% | 11.8% | 12.5% |
ערוצי קניות בטלוויזיה | 8.4% | 8.5% | 9.0% | 9.0% | 9.4% | 9.7% |
מקור: Euromonitor, יוני 2019