דילוג לתוכן

שוק הקוסמטיקה בקוריאה הדרומית

חזרה

5. ערוצי הפצה

נקודות מרכזיות

  • ערוצים עיקריים: חנויות קמעונאיות למוצרי בריאות ויופי, אינטרנט וערוצי קניות בטלוויזיה.
  • הערוצים המובילים למוצרים מיובאים: מכירות מקוונות (21.7%) חנויות מתמחות (28.8%), בתי מרקחת (12.5%), שיווק ישיר (%14.6), קניון (10.9% (חנויות של מספר מותגים  (15.8%)וערוצי קניות בטלוויזיה (9.7%).
  • חשוב כי למותגים הנכנסים לשוק הקוריאני תהיה אסטרטגיה רבת-ערוצים מבוססת.
  • בדרך כלל, שותפות עם חברה מקומית, שביכולתה להרחיב את האסטרטגיה הקמעונאית, היא הדרך האפקטיבית ביותר.

בשנים 2013-2018, היו חנויות קמעונאיות למוצרי בריאות ויופי, מסחר אלקטרוני וערוצי קניות בטלוויזיה הערוצים הפופולריים ביותר עבור צרכנים לרכישת תמרוקים. ב-2018 ניתן לראות ירידה קלה בחנויות קמעונאיות המתמחות במוצרי בריאות ויופי, המהוות ערוץ ההפצה העיקרי, ועליה במכירות המקוונות.

טבלה 10: ערוצי הפצה בשוק הקוסמטיקה

%

2013

2014

2015

2016

2017

2018

חנויות מתמחות 29.2% 31.4% 30.4% 31.7% 29.8% 28.8%
מכירות מקוונות 9.6% 10.6% 12.1% 14.1% 17.8% 21.7%
שיווק ישיר 15.2% 13.3% 14.4% 14.1% 14.9% 14.6%
בתי מרקחת 4.5% 4.7% 6.2% 8.8% 11.8% 12.5%
ערוצי קניות בטלוויזיה 8.4% 8.5% 9.0% 9.0% 9.4% 9.7%
מקור: Euromonitor, יוני 2019

 

סימנייה