4.1 שחקנים גלובאליים ומקומיים עיקריים
באופן כללי, ביצועיהם של יצרנים מקומיים בשוק ה-BPC עלו על אלו של יצרנים בינלאומיים בשנת 2018, והם השיגו נתח שוק של למעלה מ-60%. מטבע הדברים, הודות למשרדים ראשיים מקומיים, נהנות החברות המקומיות ממשוב עדכני ומהיר מהלקוחות, וכן מהאפשרות לנהל מלאים בקלות יחסית. בנוסף, קבלת משובים מהירים מהלקוחות מאפשרת לחברות הקוריאניות להגיב לאופנות בקרב הצרכנים באמצעות השקת קווי מוצר חדשים מהר יותר ממתחרותיהן הגלובאליות.
בעבר, היו מותגי פרמיום בינלאומיים המותגים הפופולריים ביותר בקרב צרכניות, ובעיקר בתחום האיפור. עם זאת, עם הפיתוח ההולך ומתרחב של מוצרים איכותיים במחירים ברי-השגה ע"י מותגים עממיים ומותגים מקומיים, מתחילים גם מותגים בינלאומיים לשווק מוצרים ברי-השגה. לדוגמה, חברות בינלאומיות מתחילות להציע שפתונים באריזות זעירות ומוצרי מותרות במגוון רחב של גדלים, ובכך מנגישות לצרכניות סחורה איכותית במחיר נוח.
טבלה 5: שחקניות מקומיות לעומת שחקניות גלובאליות
מקור: Euromonitor, יוני 2019
שתי היצרניות המקומיות העיקריות, AmorePacific Corp ו-LG Household & Healthcare, מובילות את תעשיית ה-BPC הקוריאנית. לשתי היצרניות היצע מוצרים נרחב, המורכב מלמעלה מ-50 מותגים, ממותגי יוקרה ועד מותגים עממיים. Amore מחזיקה בנתח שוק מכובד של 22.9%, ו-LG Household & Healthcare, המחזיקה ב-20.3% ממנו, שתיהן רושמות צמיחה חזקה בשנים האחרונות.
LG Household & Healthcare מובילה את השוק, ומותגיה העיקריים, כגון The Face Shop,SU:M37 ו-O HUI, רשמו גידול חד בשנת 2018 ומדורגים כולם בחמישייה הפותחת של קרמי הלחות לפנים ומוצרי האנטי-אייג'ינג. המותג המוביל Sulwhasoo של AmorePacific, מוביל בתחום טיפוח העור, בעיקר בקרב דור הבייבי בום, ומחזיק למעלה מ-11.9% משוק טיפוח העור. גם המותג Innisfree ממשיכה למשוך צרכניות, הודות לרכיבים ייחודיים, מוצרים חדשניים, DIY ("עשה זאת בעצמך") וניהול חזק של הפעילות ברשתות החברתיות.
AMORE למשל חיזקה את מכירותיה הגלובאליות בשנת 2018 והגיעה לסדר גודל של כ-5 מיליארד דולר מכירות, חלק ניכר מהן בשוק המקומי והאיזורי. היא אף חיזקה את נוכחותה האיזורית באסיה-פסיפיק באמצעות התקשרות בהסכם הפצה עם MAP, המפיץ הגדול ביותר באינדונזיה.
טבלה 6: שחקניות מקומיות עיקריות ומותגיהן
מותגים מובילים |
מס' מותגים |
מכירות (במיליוני דולרים, 2019) |
מס' עובדים |
שנת הקמה |
חברה |
Sulwhasoo LANEIGE Mamonde innisfree ETUDE HERA |
42 |
5,224 |
5,808 |
2006 |
AmorePacific Corp |
Whoo O HUI SU:M37 belif ISA KNOX Sooryehan |
35 |
6,389 |
4,504 |
2001 |
LG Household & healthcare Ltd.
|
Kerasys AGE 20’s POINT |
17 |
583 |
924 |
1985 |
Aekyung Group |
MISSHA A’pieu BODYHOLIC |
14 |
350 |
389 |
2000 |
Able C&C Co Ltd.
|
Nature Republic |
1 |
158 |
223 |
2009 |
Nature Republic Co Ltd.
|
ATOMY |
1 |
688 |
181 |
2009 |
Atomy Co Ltd.
|
CLIO peripera DERMATORY |
6 |
208 |
289 |
1997 |
Clio Cosmetics Co Ltd.
|
TONYMOLY |
1 |
142 |
159 |
2006 |
Tonymoly Co Ltd.
|
מקור: Euromonitor, יוני 2019
| טיפים חשובים מהתעשייה
השוק מתקדם לכיוון תפיסה חדשה של פשטות חכמה, בה צרכניות תרות אחר מוצרים המותאמים טוב יותר לסגנון חיים אינדיבידואלי. הדורות הצעירים מחפשים מוצרים יוקרתיים ברי-השגה ואריזות קטנות. במקביל, ממשיכים הביקוש החזק לאיכות, לאיפור שמחזיק מעמד לאורך זמן ולמוצרים יעילים לטיפוח העור.
Florence Bernardin, מנכ"ל, Information & Inspiration
ע"פ Korea Health Industry Development Institute, בשנת 2018 גדל ייצוא התמרוקים של קוריאה ב-26.7% והגיע ל-6.2 מיליארד דולר, בעוד שהייבוא גדל ב-5.5% והגיע ל-1.6 מיליארד דולר.
טבלה 7: היקף שוק התמרוקים הקוריאני
יחידה: מיליון דולר / % |
2014 |
2015 |
2016 |
2017 |
2018 |
18׳-14׳
|
גודל השוק | 7,667 | 8,243 | 9,124 | 8,876 | 9,451 | 5.4% |
גודל תמ״ג של השוק הקוסמטי | 8,151 | 9,752 | 11,859 | 12,280 | 14,086 | 14.7% |
יצוא | 1,895 | 2,931 | 4,191 | 4,960 | 6,277 | 34.9% |
יבוא | 1,411 | 1,421 | 1,459 | 1,557 | 1,641 | 3.9% |
מאזן סחר | 484 | 1,509 | 2.734 | 3,404 | 4,635 |
מקור: 2019 Korea Health Industry Development Institute