דילוג לתוכן

שוק הקוסמטיקה בקוריאה הדרומית

4.1 שחקנים גלובאליים ומקומיים עיקריים

באופן כללי, ביצועיהם של יצרנים מקומיים בשוק ה-BPC עלו על אלו של יצרנים בינלאומיים בשנת 2018, והם השיגו נתח שוק של למעלה מ-60%. מטבע הדברים, הודות למשרדים ראשיים מקומיים, נהנות החברות המקומיות ממשוב עדכני ומהיר מהלקוחות, וכן מהאפשרות לנהל מלאים בקלות יחסית. בנוסף, קבלת משובים מהירים מהלקוחות מאפשרת לחברות הקוריאניות להגיב לאופנות בקרב הצרכנים באמצעות השקת קווי מוצר חדשים מהר יותר ממתחרותיהן הגלובאליות. 

בעבר, היו מותגי פרמיום בינלאומיים המותגים הפופולריים ביותר בקרב צרכניות, ובעיקר בתחום האיפור. עם זאת, עם הפיתוח ההולך ומתרחב של מוצרים איכותיים במחירים ברי-השגה ע"י מותגים עממיים ומותגים מקומיים, מתחילים גם מותגים בינלאומיים לשווק מוצרים ברי-השגה. לדוגמה, חברות בינלאומיות מתחילות להציע שפתונים באריזות זעירות ומוצרי מותרות במגוון רחב של גדלים, ובכך מנגישות לצרכניות סחורה איכותית במחיר נוח. 

טבלה 5: שחקניות מקומיות לעומת שחקניות גלובאליות       


מקור: Euromonitor, יוני 2019
 

שתי היצרניות המקומיות העיקריות, AmorePacific Corp ו-LG Household & Healthcare, מובילות את תעשיית ה-BPC הקוריאנית. לשתי היצרניות היצע מוצרים נרחב, המורכב מלמעלה מ-50 מותגים, ממותגי יוקרה ועד מותגים עממיים. Amore מחזיקה בנתח שוק מכובד של 22.9%, ו-LG Household & Healthcare, המחזיקה ב-20.3% ממנו, שתיהן רושמות צמיחה חזקה בשנים האחרונות.

LG Household & Healthcare מובילה את השוק, ומותגיה העיקריים, כגון The Face Shop,SU:M37 ו-O HUI, רשמו גידול חד בשנת 2018 ומדורגים כולם בחמישייה הפותחת של קרמי הלחות לפנים ומוצרי האנטי-אייג'ינג. המותג המוביל Sulwhasoo של AmorePacific, מוביל בתחום טיפוח העור, בעיקר בקרב דור הבייבי בום, ומחזיק למעלה מ-11.9% משוק טיפוח העור. גם המותג Innisfree ממשיכה למשוך צרכניות, הודות לרכיבים ייחודיים, מוצרים חדשניים, DIY ("עשה זאת בעצמך") וניהול חזק של הפעילות ברשתות החברתיות.

AMORE למשל חיזקה את מכירותיה הגלובאליות בשנת 2018 והגיעה לסדר גודל של כ-5 מיליארד דולר מכירות, חלק ניכר מהן בשוק המקומי והאיזורי. היא אף חיזקה את נוכחותה האיזורית באסיה-פסיפיק באמצעות התקשרות בהסכם הפצה עם MAP, המפיץ הגדול ביותר באינדונזיה. 

טבלה 6: שחקניות מקומיות עיקריות ומותגיהן

מותגים מובילים

מס' מותגים

מכירות (במיליוני דולרים, 2019)

מס' עובדים

שנת הקמה

חברה

Sulwhasoo

LANEIGE

Mamonde

innisfree

ETUDE

HERA

42

5,224

5,808

2006

AmorePacific Corp

Whoo

O HUI

SU:M37

belif

ISA KNOX

Sooryehan

35

6,389

4,504

2001

LG Household & healthcare Ltd.

Kerasys

AGE 20’s

POINT

17

583

924

1985

Aekyung Group

MISSHA

A’pieu

BODYHOLIC

14

350

389

2000

Able C&C Co Ltd.

Nature Republic

1

158

223

2009

Nature Republic Co Ltd.

ATOMY

1

688

181

2009

Atomy Co Ltd.

CLIO

peripera

DERMATORY

6

208

289

1997

Clio Cosmetics Co Ltd.

TONYMOLY

1

142

159

2006

Tonymoly Co Ltd.

מקור: Euromonitor, יוני 2019

 

| טיפים חשובים מהתעשייה

השוק מתקדם לכיוון תפיסה חדשה של פשטות חכמה, בה צרכניות תרות אחר מוצרים המותאמים טוב יותר לסגנון חיים אינדיבידואלי. הדורות הצעירים מחפשים מוצרים יוקרתיים ברי-השגה ואריזות קטנות. במקביל, ממשיכים הביקוש החזק לאיכות, לאיפור שמחזיק מעמד לאורך זמן ולמוצרים יעילים לטיפוח העור.

Florence Bernardin, מנכ"ל, Information & Inspiration
 

 

ע"פ Korea Health Industry Development Institute, בשנת 2018 גדל ייצוא התמרוקים של קוריאה ב-26.7% והגיע ל-6.2 מיליארד דולר, בעוד שהייבוא גדל ב-5.5% והגיע ל-1.6 מיליארד דולר.

טבלה 7: היקף שוק התמרוקים הקוריאני 

יחידה: מיליון דולר / %

2014

2015

2016

2017

2018

18׳-14׳ 
CAGR

גודל השוק 7,667 8,243 9,124 8,876 9,451 5.4%
גודל תמ״ג של השוק הקוסמטי 8,151 9,752 11,859 12,280 14,086 14.7%
יצוא 1,895 2,931 4,191 4,960 6,277 34.9%
יבוא 1,411 1,421 1,459 1,557 1,641 3.9%
מאזן סחר 484 1,509 2.734 3,404 4,635  

מקור: 2019 Korea Health Industry Development Institute
 

 

 

4.2 שוק ייבוא התמרוקים

4.2.1 ייבוא תמרוקים לפי מדינות

החל משנת 2017, עקפה צרפת את ארה"ב והפכה ליצואנית המובילה של תמרוקים לקוריאה. כיום, מחזיקה צרפת ב-26.4% משוק ייבוא הקוסמטיקה הקוריאני, וחלקה נאמד ב-453 מיליון דולר, ואחריה ארה"ב (380 מיליון דולר), יפן (257  מיליון דולר) ואיטליה (81 מיליון דולר). יפן מהווה את המקור הצומח ביותר בייצוא לקוריאה, עם שיעור צמיחה שנתי של 14.4% בשנים 2017-2018. לעומת זאת, הייצוא האמריקני למדינה באותה תקופה עלה רק ב-0.8% בשנה.

טבלה 8: ייבוא תמרוקים לקוריאה לפי מדינת ייצור עיקריות (במיליוני דולרים)

מדינה

2016

2017

2018

צרפת 368 406 453
ארה״ב 398 378 380
יפן 209 224 257
איטליה 70 81

81

תאילנד 48 56

61

גרמניה 54 53 56
סין 43 45 55
בריטניה 56 58 48
קנדה 34 40 30
אירלנד 24 36 28
ישראל 16 24 26
ספרד 15 22 24
אוסטרליה 11 14 21
שוויץ 16 16 19
בלגיה 13 14 14

מקור: 2019 Korea Health Industry Development Institute

 

4.2.2 ייבוא תמרוקים לפי סוג מוצר

ע"פ ה-KPTA, מוצרים לטיפוח העור ממשיכים להוות את הקטגוריה המובילה מתוך הייבוא ב-2017, עם 42% מכלל שוק ייבוא התמרוקים, ולאחריהם קטגוריות הבישום (15%), האיפור (13%) ומוצרים מתחום השיער והקרקפת (11%). ייבוא מוצרי שיער בתחום הצבע עלה ב-375% ומהווה את הצמיחה המהירה ביותר, ולאחריו איפור, בישום ואיפור עיניים. בקטגוריות מוצרי הציפורניים ומוצרי תינוקות/ילדים נרשמה הירידה המשמעותית ביותר בייבוא, עם צניחה של 23% בייבוא מוצרי ציפורניים ו-13% בייבוא מוצרי תינוקות/ילדים בין השנים 2015-2017.

טבלה 9: ייבוא תמרוקים לפי סוג מוצר (באלפי דולרים) 

קטגוריות

2015

2016

2017

%

שיעור צמיחה שנתי מצטבר 2015-2017

סה"כ

1,087,698

1,080,199

1,176,233

100

4

מוצרים לטיפוח העור

543,442

500,423

489,240

42

5-

בישום

132,661

149,723

180,791

15

17

איפור

108,717

135,044

151,938

13

18

שיער/קרקפת

126,532

120,965

131,081

11

2

סבונים לרחצה

67,124

66,984

77,474

7

7

איפור עיניים

42,919

49,469

57,496

5

16

צבעי שיער

1,375

883

31,136

3

376

מוצרי תינוקות וילדים

34,004

24,402

25,790

2

13-

אמבטיה ומקלחת

9,179

9,458

9,809

1

3

גילוח

11,971

15,294

14,653

1

11

ציפורניים

8,348

5,978

4,914

0

23-

מונעי הזעה

1,426

1,577

1,819

0

13

הסרת שיער

 

 

92

0

0

מקור: Korea Pharmaceutical Traders Association, KPTA statistics report 2017

 

 

 

סימנייה