דילוג לתוכן

שוק הקוסמטיקה בקוריאה הדרומית

5.1 חנויות בריאות ויופי

בשוק הבריאות והיופי מתחרות ארבע רשתות זכיין: CJ Olive Young (מעל 980 חנויות), Lalavla (GS Watsons לשעבר, 180 חנויות), Lotte LOHB's (104 חנויות) ו-Shinsegae Boots (10 חנויות). Olive Young היא הרשת המובילה בשוק, עם מכירות שיא של 1.3 מיליארד דולר בשנת 2017, שהם יותר מהמכירות של Lalavla, LOHB's ו-Boots יחד. בנוסף, מופיעים ערוצי מכירה חדשים, כגון חנויות כל-בו (select shops) וחנויות מרובות מותגים (multi-shops). לדוגמה, LG Healthcare & Household ו Able C&C השיקו את חנויות Nature Collection ו-Nunc, וכן הרחיבו את פעילותן לחנויות הדיוטי-פרי. 

 

5.2 ערוצי קניות בטלוויזיה

ערוץ פופולרי נוסף בקרב צרכנים הוא ערוצי קניות בטלוויזיה. החברות העיקריות שמשכו לקוחות באמצעות הטלוויזיה היו CJ O Shopping, Lotte Home shopping ו-Hyundai Home shopping ואחרות.

תרשים 2: ערוצי הפצה לא מקוונים בשוק הקוסמטיקה

רשימת ערוצי קניות בטלוויזיה, קניונים, קמעונאים, חנויות בריאות ויופי, בתי מרקחת וחנויות מתמחות (לוגואים)

| טיפים חשובים מהתעשייה

ערוצי קניות בטלוויזיה הפכו לפופולריים מאוד, הודות לאפשרות הפשוטה שניתנת לצרכנים להעריך מוצרים חדשים באופן מיידי. מותגים יכולים, בנוסף להדגמת הטכנולוגיה החדשה, להציג דוגמאות אמיתיות של תוצאות המוצרים כדי למשוך לקוחות. במקרה של צרכניות קוריאניות, חשוב לוודא כי למוצר יש את ההשפעה על העור כפי שמצוינת בחומרים השיווקיים.

Gagyeong Seo, יועצת, K Beauty

 

5.3 קמעונאות באינטרנט

בקוריאה שיעור הבעלות על טלפונים חכמים, שיעור חדירת הפס הרחב ומהירות האינטרנט הממוצעת הינם גבוהים ביותר - גורמים אשר תורמים להיותה שוק המסחר האלקטרוני השביעי בגודלו בעולם. ע"פ Statistics Korea, היקף הרכישות המקוונות בחודש ינואר 2019 הגיע ל-10 מיליארד דולר, ומתוכן עלה החלק היחסי של הרכישות באמצעות המובייל מ-59.5% ל-64.4% בהשוואה לחודש ינואר 2018. 

תעשיית המסחר האלקטרוני בקוריאה תחרותית מאוד, וכוללת פלטפורמות מסחר פתוחות (Gmarket, 11th Street) פלטפורמות מסחר חברתיות (Coupang, Ticket Monster, Kakao) וקניונים מקוונים(SSG ,Lotte Mall) המתחרים על נתח שוק. כמו כן, השוק נשלט בעיקר ע"י מותגים מקומיים, כאשר מנגד, ענקיות המסחר האלקטרוני העולמיות, דוגמת אמזון ואיביי, לא הצליחו לחדור לשוק או לבסס את אחיזתן בו. 

 

| טיפים חשובים מהתעשייה

חברות צריכות להבין כי הצרכניות הקוריאניות מבינות עניין ובקיאות בכל ההתרחשויות בתחום היופי ברחבי העולם. כתוצאה מהעלייה החדה בקמעונאות המקוונת ומהזמינות הגלובאלית של מוצרים ומותגים, הצרכניות הקוריאניות מוכנות לבלות זמן באינטרנט במטרה למצוא את המחיר הטוב ביותר והמוצרים האיכותיים ביותר.

כריסטופר ווד, מנכ"ל אסתי לאודר קוריאה


לפי דוח ניתוח תעשיית הקוסמטיקה השנתי לשנת 2017 של Korea Health Industry Development Institute) KHIDI), תמרוקים מיובאים נמכרים בעיקר באינטרנט (34.7%). ערוצי מכירה אחרים כוללים חנויות מתמחות (21.4%), בתי מרקחת (9%), שיווק ישיר (6.1%), חנויות כלבו (5.4%), חנויות של מספר מותגים (4.4%), ערוצי קניות בטלוויזיה (2.8%), חנויות-על (2.3%), חנויות של מותג יחיד (1.6%), דיוטי-פרי (1.2%), מכירות באפליקציה בנייד (0.8%) ואחרים (10.2%). דו"ח עדכני של Statista לשנת 2019 מלמד כי בקוריאה המכירות המקוונות של מוצרי קוסמטיקה וטיפוח זוכות לנתח השוק הגדול ביותר של כמעט 50%.

היעד העיקרי לייצוא של מכירות מקוונות מקוריאה הוא סין, ולאחריה ארה"ב, יפן ואיגוד מדינות דרום-מזרח אסיה (ASEAN). עפ"י פרסום של Asia-Pacific Economic Cooperation Committee on Trade and Investment מחודש מרץ 2018 בנושא שוק המסחר האלקטרוני האסיאתי, תמרוקים היוו למעלה מ-70% מהייצוא המקוון של קוריאה בשנת 2016, בעוד בגדים, אופנה ואביזרי אופנה היוו  16% בלבד. נתונים אלו מעידים על כך שהשוק הקוריאני, בנוסף להיותו שוק מעניין כשלעצמו, מהווה נתיב אפשרי להתרחבות אל שווקים נוספים, בעיקר במזרח אסיה. 
 

סימנייה