3.1 סקירת שוק היופי והטיפוח האישי
שוק הקוסמטיקה הקוריאני הינו התשיעי בגודלו בעולם, ושיעור צמיחה שנתי יציב של כ-4% בחמש השנים האחרונות לעומת ציפייה לצמיחה גדולה יותר לאחר 2020 (לפני השפעות הקורונה) העלה את היקפו ל-12.5 מיליארד דולר בשנת 2018 על-פי Euromon
טבלה 1: מכירות מוצרי יופי וטיפוח אישי לפי קטגוריה: היקף במיליוני דולרים ושיעור צמיחה
יחידה: מיליון דולר/ % |
2013 |
2018 |
2023 |
2013-2018CAGR |
יופי וטיפוח אישי כולל |
10,085 |
12,458 |
12,766 |
4.3% |
טיפוח עור |
4,966 |
5,979 |
6,108 |
3.8% |
איפור |
1,628 |
2,242 |
2,264 |
6.6% |
טיפוח שיער |
942 |
1,096 |
1,110 |
3.1% |
הגנה מפני השמש |
684 |
722 |
733 |
1.1% |
טיפוח פה |
630 |
756 |
766 |
3.7% |
בישום |
370 |
495 |
547 |
6.0% |
תינוקות וילדים |
285 |
500 |
541 |
11.9% |
אמבטיה ומקלחת |
301 |
352 |
360 |
3.2% |
מוצרי גילוח לגברים |
888 |
1,005 |
1,009 |
2.5% |
מקור: Euromonitor, יוני 2019
בראש סגמנט היופי והטיפוח האישי נמצא תחום טיפוח העור, עם נתח שוק של 49%, ואחריו איפור (18%), טיפוח שיער (9%), הגנה מפני השמש (6%), טיפוח הפה (6%), בישום (4%), תינוקות וילדים (3%), אמבטיה ומקלחת (3%), מוצרי גילוח לגבר (2%) ואחרים (2%). ברוב הקטגוריות בשוק ה-BPC נרשמה צמיחה משמעותית בחמש השנים האחרונות. עם זאת, הצמיחה הכוללת בשוק הקוסמטיקה מאיטה מעט, ונראה כי השוק מגיע לשלב הבגרות.
ע"פ פורטל הנתונים Statista, ההוצאה החודשית הממוצעת למשק בית על תמרוקים וטיפוח אישי היא כ-$35.1, וההוצאה הכוללת הממוצעת על תמרוקים בקרב נשים בין הגילאים 50-65 הגיעה ל-$59.1 , כלומר 46% יותר מההוצאה הממוצעת הכללית.
בסקר חד פעמי שנערך ע"י המכון הלאומי להערכת בטיחות מזון ותרופות בשנת 2014 בקרב למעלה מ-1,800 נשים וגברים קוריאניים בין הגילאים 15-59, נמצא כי נשים קוריאניות משתמשות בממוצע ב-27 תמרוקים בחודש. נשים קוריאניות נוטות לשגרת טיפוח עור מרובת-שלבים, הכוללת מוצרי ניקוי, תמציות ואמפולות. מוצרי טיפוח עור היוו את החלק העיקרי של עשרים ושבעת המוצרים (7.1%), ולאחריהם איפור (4%), טיפוח גוף (4%), טיפוח שיער (3.3%), מייק-אפ בסיסי (3%), מוצרי ניקוי (2.8%), טיפוח ציפורניים (1.9%) ובישום (1.2%). נשים בשנות העשרים לחייהן השתמשו בכמות הגדולה ביותר של תמרוקים מקרב הנשאלים (28.9 מוצרים) ודיווחו על שימוש נרחב באיפור. נשים בשנות השלושים לחייהן הראו העדפה לטיפוח הגוף (4.3%), בעוד נשים בשנות הארבעים והחמישים לחייהן רכשו יותר מוצרים לטיפוח העור.
לעומת הנשים, הגברים הקוריאניים משתמשים בממוצע ב-13.3 מוצרי טיפוח בחודש. אלו כוללים מוצרים לטיפוח העור (3.6%), טיפוח שיער (3.2%), טיפוח גוף (3%), ניקוי (1.2%), גילוח (0.9%) ובישום (0.8%).
ע"פ Euromonitor, בקרב גברים קוריאניים, הצריכה לנפש של מוצרי טיפוח לעור הינה הגבוהה ביותר בעולם, ומהווה חמישית מהשוק הגלובלי בקרב גברים. בשנת 2018, נרשמה ירידה של 1% ומגיע ל-1.19 מיליארד דולר אך ההוצאה לנפש על טיפוח העור של הגברים ממשיכה להיות יוצאת דופן. החברה המובילה בשוק מוצרי הטיפוח לגבר היא AmorePacific, עם 15.4% של נתח שוק בשנת 2018, המציעה מגוון רחב של מוצרים לגבר כגון Odyssey, Hera Homme, Iope For men.
טיפוח העור
תחום מוצרי הטיפוח לעור גדל ב-5% בשנה משנת 2014, והגיע ל-5.9 מיליארד דולר בשנת 2018. התחום צפוי להמשיך ולגדול בארבע השנים הבאות, אך כנראה בקצב מתון יותר. טיפוח הפנים מהווה את חלק הארי בתחום טיפוח העור (כ–50%), ואחריו ערכות לטיפוח העור (6%), טיפוח גוף (5%) וטיפוח ידיים (1%).
תרשים 1: קוריאה יחד עם יפן מובילות את העולם בהוצאה שנתית לנפש על מוצרי טיפוח העור, (133$ ו135$ בהתאמה) נכון לשנת 2019 וזאת פי שניים מהבאים בתור ברשימה (מקור: אתר Statista):
טבלה 2 : שוק טיפוח העור (במיליוני דולרים, CAGR)
טיפוח עור |
2013 |
2018 |
2023 |
שיעור צמיחה שנתי מצטבר |
שיעור צמיחה שנתי מצטבר |
שיעור צמיחה שנתי מצטבר 2018-2023 |
סה"כ |
4,909 |
5,911 |
6,035 |
3.8% |
1.3% |
0.5% |
טיפוח פנים |
4,260 |
5,130 |
5,250 |
3.8% |
1.5% |
0.5% |
ערכות/מארזים לטיפוח העור |
329 |
398 |
403 |
3.8% |
0.2%- |
0.3% |
טיפוח גוף |
253 |
297 |
286 |
3.3% |
1.7%- |
0.5% |
טיפוח ידיים |
67 |
86 |
96 |
5.3% |
3.2% |
2.2% |
מקור: Euromonitor, יוני 2019
טיפוח פנים
תת-הקטגוריה העיקרית בשוק טיפוח העור היא מוצרי טיפוח לפנים, עם 5.1 מיליארד דולר המהווים כ- 87% מהשוק. מבין מוצרי הטיפוח לפנים, מובילים מוצרי אנטי-אייג'ינג וקרם לחות, והביקוש בקרב הצרכנים למוצרי לחות הופך מוצרי טיפוח עור המבוססים על שמן ותרסיסים לפופולריים ביותר. בקרב תת-הקטגוריות של מוצרי טיפוח לפנים, שיעור הצמיחה השנתי הגבוה ביותר נרשם ע"י מסכות לפנים, עם 7% לשנה בשנים האחרונות, ושיעור צמיחה זה צפוי להמשיך עד שנת 2023. יצרנים ממשיכים לקדם את אופנת "מסכת פנים אחת ביום" ע"י הצעת קשת רחבה של פורמולות, צורות ורכיבים במחירים מגוונים.
טיפולי אקנה ודרמו-קוסמטיקה/מוצרי פארם ממשיכים לצמוח בשיעור שנתי של 6% בין השנים האחרונות. צרכנים בעלי עור רגיש או אלרגיות מעדיפים מוצרים דרמו-קוסמטיים, המקלים על בעיות עור ומומלצים ע"י רופאי עור.
טיפוח גוף
מוצרי טיפוח לגוף מהווים 5% משוק טיפוח העור הכולל, עם 300 מיליון דולר. מוצרים למטרה ספציפית, כגון פתרונות למיצוק/נגד צלוליטיס, ספגו מכה עם כניסתם של מוצרי טיפוח גוף לשימוש כללי הכוללים גם את המאפיינים שהיו קיימים בעבר רק במוצרים הייעודיים. מוצרים אלו מוצעים בהיקף הולך וגדל ובמגוון צורות, כגון שמנים, קרמים וג'לים.