דילוג לתוכן

קמעונאות (ריטייל) | מינהל סחר חוץ

תמונת מצב והזדמנויות עסקיות בעולם הקמעונאות

אנו שמחים להציג בפניכם את הפרסום הענפי השלישי שלנו לשנת 2019, המתמקד הפעם בתחום הקמעונאות (Retail). במסגרת עבודת מינהל סחר חוץ בתחום התקיימו השנה מספר פעילויות, ובהן ביקורים של נציגים בכירים מחברות מובילות, כמו Lotte מקוריאה ו-7Eleven מתאילנד, ומגוון משלחות של חברות ישראליות לארצות הברית, אמריקה הלטינית, אסיה ואירופה. כמו כן, השתתפנו השנה לראשונה בתערוכת NRF, תערוכת הקמעונאות הגדולה בארצות הברית. בתערוכה זו הצגנו לראשונה, בשיתוף עם מכון היצוא, 15 חברות במתחם הסטארט-אפים. בפעילויות אלו, בארץ ובעולם, השתתפו עשרות חברות ישראליות, קטנות וגדולות, השואפות לפרוץ לשווקים הבינלאומיים.

תחום הקמעונאות צובר תאוצה, ובהתאמה אנו צופים כי מספר הפעילויות שיתקיימו בשנת 2020 יגדל, והגיוון הגיאוגרפי יתרחב בהתאמה. פעילות מרכזית תתקיים כבר בינואר 2020 בתערוכת NRF , בה ניקח חלק עם ביתן לאומי שבו יציגו 19 חברות ישראליות. במהלך האירוע צפויות להתקיים מאות פגישות B2B עם השחקנים המובילים בעולם בתחום הקמעונאות.

בדומה לסקטורים אחרים, מדינת ישראל מציעה גם פתרונות רבים לתחום הקמעונאות, הכוללים טכנולוגיות מגוונות, וביניהן בינה מלאכותית, ביג דאטה וכלים מתקדמים המיועדים להעצים חוויית משתמש ולשכלל את מהלכי השיווק. טכנולוגיות אלה מעוררות עניין רב בשווקים הבינלאומיים.

מינהל סחר חוץ במשרד הכלכלה והתעשייה מגבש ומוביל את מדיניות סחר החוץ של מדינת ישראל במטרה להגביר את כושר התחרותיות של התעשייה הישראלית. זאת על מנת להגדיל ולגוון את היצוא הישראלי ולמשוך השקעות זרות. כל אלה נעשים באמצעות מערך הנספחים הכלכליים, ייזום וכינון הסכמי סחר לשיפור תנאי הסחר של ישראל, כלי סיוע מימוניים לשיווק בינלאומי ופיקוח על הייצוא הדו-שימושי והאב"כ.

המינהל מפעיל מערך של למעלה מ-40 נספחים כלכליים בפריסה עולמית, המוצבים במדינות היעד של היצוא הישראלי ובארגונים הכלכליים הבינלאומיים. תפקידם לסייע לתעשייה הישראלית בשווקים הבינלאומיים במגוון דרכים: תיאום פגישות לחברות ישראליות עם השחקנים המובילים בענף, ארגון משלחות לשווקי יעד, ארגון תערוכות ועריכת סמינרים מקצועיים, פתיחת דלתות בחברות ובגופי ממשל בשווקי היעד, ליווי חברות בשלבי הכניסה לשווקים, וכן סיוע בנושאי רגולציה, פתרון של חסמי סחר ונושאים אחרים.

המינהל יוזם ומנהל משא ומתן על הסכמי סחר חדשים, מעדכן באופן שוטף הסכמי סחר קיימים, פועל להסרה של חסמי סחר ומייצג את מדינת ישראל בארגונים הכלכליים הבינלאומיים: WTO, OECD ובאיחוד האירופי. המינהל מפעיל מערך של קרנות וכלים המסייעים לחברות ישראליות לפעול ברחבי העולם, כדוגמת תוכנית "כסף חכם", המסייעת לפריצה לשוק חדש, ותוכנית של"ב המסייעת ליצואנים בתחילת דרכם.

המגזין שלפניכם מאיר זרקור על ההזדמנויות העסקיות, אליהן נחשפים הנספחים הכלכליים של משרד הכלכלה והתעשייה בחו"ל, בשווקים נבחרים באירופה, בארצות הברית, באמריקה הלטינית ובאסיה. הוא מציג את תמונת המצב בעשר מדינות נבחרות, וכולל התייחסות למגמות העולמיות בתחום ולפוטנציאל הקיים עבור חברות ישראליות לפרוץ לשווקים בינלאומיים חדשים.

אנו מאמינים שמגזין זה יספק לכם חשיפה מעמיקה למגמות בשווקים המוצגים ולהיכרות טובה יותר עם ההזדמנויות העסקיות העומדות בפני חברות ישראליות, הזדמנויות שהנספחים הכלכליים של משרד הכלכלה והתעשייה יוכלו וישמחו להנגיש עבורכם.

 

בברכה,
אוהד כהן
מנהל מינהל סחר חוץ

 

כן שיגור לפריצה לשוק הבינלאומי

מכון היצוא הוא ארגון ללא מטרות רווח אשר מטרתו לתמוך בתעשייה ולסייע לחברות הישראליות ביצוא, בבניית יכולות ובפיתוח קשרים עסקיים ושיתופי פעולה עם גורמים בינלאומיים. 

ענף טכנולוגיות מדיה דיגיטלית במכון היצוא פועל בקשר הדוק עם חברות טכנולוגיה בתחומי הפרסום, השידור, הספורט, התיירות ובתחום הקמעונאות המהווה בענף את אחד התחומים המובילים. ענף טכנולוגיות מדיה דיגיטלית פועל בצמוד לאקו-סיסטם של התעשייה, הכולל קרנות הון-סיכון, חממות, גופי ממשל וזירות חדשנות בארץ ובעולם.

תחום הקמעונאות והסחר המקוון (eCommerce) נמצא בצמיחה תמידית, וכולל חברות צעירות וותיקות בעלות מגוון טכנולוגיות מתקדמות בתחומי הדאטה, חווית משתמש בחנות ובאתר המקוון, פרסונליזציה, IOT, שיווק, Last Mile ועוד.  

ב-NRF - תערוכת הקמעונאות השנתית החשובה בעולם המתקיימת בניו יורק – מוקם מדי שנה הביתן הלאומי של ישראל. בשנת 2020 נציג בביתן 19 חברות ישראליות פורצות דרך. 

בנוסף לפעילות השיווקית והעסקית שתתקיים בתערוכת NRF, מארגן מכון היצוא, בשיתוף פעולה עם מינהל סחר חוץ ועם מערך הנספחים המסחריים, מגוון משלחות היוצאות ליעדים החשובים והמובילים בתחום הקמעונאות, ובהם: ניו יורק, סן פרנסיסקו, לונדון, פריז, מילאנו ועוד. בכל אחד מיעדים אלה נפגשות החברות הישראליות עם הקמעונאים המובילים במדינת היעד. כמו כן, אנו מארחים בישראל, כמעט מדי חודש, משלחות של חברות קמעונאות ו-eCommerce מובילות, המחפשות טכנולוגיות ישראליות ייחודיות.

בנוסף לפעילויות מסביב לעולם, מכון היצוא מספק בקביעות מגוון שירותים מקצועיים המאפשרים לחברות להתפתח, ללמוד ולהתקדם בעולם העסקי. לדוגמה: שירותי מידענות, מאגרי מידע, מודיעין תחרותי, יועצים מובחרים, מנטורים ללא עלות ושירותים רבים ומגוונים המסייעים לחברות הישראליות במהלך כל השנה.

נשמח להמשיך להיות בקשר עם כל חברה ישראלית, המעוניינת לפרוץ לשוק הבינלאומי, וללוות אותה יד ביד אל העסקה הבאה.

 

ליצירת קשר:  

מייל  נועה אברהמי, מנהלת ענף מדיה דיגיטלית, מכון היצוא, 03-5142862

 

  מיילירין צוקרמן, מתאם ענף מדיה דיגיטלית, מכון היצוא, 03-5142825

 

 

סימנייה