דילוג לתוכן

שוק הקוסמטיקה בקוריאה הדרומית

חזרה

2. רקע על שוק הקוסמטיקה הקוריאני

נקודות מרכזיות

  • עם תמ"ג של מעל 1.6 טריליון דולר בשנת 2019, קוריאה היא הכלכלה ה-12 בגודלה בעולם  
  • בין השנים 2016-2019 צמח התמ"ג הקוריאני בשיעור שנתי יציב של כ-3%  
  • בתרבות הקוריאנית מיוחסת חשיבות רבה למראה חיצוני מטופח  
  • רצוי שלחברה הישראלית תהיה ייחודיות על מנת להצליח ולשווק בשוק הקוריאני

עם תמ"ג של  1.6 טריליון דולר, ותמ"ג לנפש של 32,000$ בשנת 2019, קוריאה  היא כיום הכלכלה ה-12 בגודלה בעולם(2). קוריאה היא שוק הקמעונאות השלישי בגודלו באסיה פסיפיק, ויש לה שוק מסחר אלקטרוני B2C מתקדם התופס כמעט רבע ממכירות הקמעונאות. עם זאת, עדיין יש מקום לצמיחה. האוכלוסייה הקוריאנית המשכילה והמתאפיינת באימוץ טכנולוגיה, אפשרה לקוריאה לעקוף מדינות אחרות מבחינת תשתיות מערכות מידע, אינטרנט ותקשורת (שיעור חדירת טלפונים חכמים, מהירויות פס רחב וכד'). זאת, בשילוב עם העלייה המואצת בהכנסה הפנויה, הפכו את קוריאה לשוק המסחר האלקטרוני השביעי בגודלו בעולם.

האוכלוסייה בקוריאה מונה כ-51 מיליון בני אדם, מתוכם כמעט 50% נשים. כמעט מחצית מאוכלוסיית המדינה מתגוררת בעיר הבירה סיאול והמחוז המקיף אותה גיאונגי-דו. הגיל החציוני של הנשים הוא 42, ושל הגברים 39. האוכלוסייה בקוריאה נחשבת למבוגרת יחסית נכון לסוף שנת 2019, שכן כ-40% מהאוכלוסייה מעל גיל 50. עובדה זו מעידה על כך שקיימות הזדמנויות למותגי אופנה וקוסמטיקה להיכנס לשוק הקוריאני הודות להכנסה הפנויה היציבה והגבוהה-יחסית של תושביה.

בתרבות הקוריאנית קיים דגש על הופעה חיצונית, הבאה לידי ביטוי בנכונותם של גברים ונשים כאחד להוציא סכומים נכבדים על מוצרי אופנה וקוסמטיקה. שוק היופי והטיפוח האישי (BPC) הקוריאני הראה צמיחה מתונה בשנים האחרונות, כאשר הקטגוריה המובילה היא טיפוח העור שנאמדה בכ-5.9 מיליארד דולר בשנת 2018, ולאחריה איפור (2.2 מיליארד דולר) וטיפוח שיער (1.1 מיליארד דולר).

מותגים בינלאומיים זוכים לפופולריות בקרב הצרכנים הקוריאניים, אך החברות המקומיות עדיין דומיננטיות ופועלות אף מחוץ לקוריאה. שתי חברות הקוסמטיקה המקומיות - LG House & Health Care ו-AmorePacific, ממשיכות להוביל את שוק היופי והטיפוח האישי. שתיהן יחדיו הגדילו את נתח השוק שלהן בחמש השנים האחרונות מ-44% ל-47%, בעוד נתח השוק של מכירות המותגים הבינלאומיים ירד בתקופה זו ב-4%. עם זאת, בשנים האחרונות מותגים בינלאומיים חדשים נחלו הצלחה בקוריאה. הצלחה זו מוכיחה כי הקוריאנים פתוחים לקבלת מוצרים חדשים, כשאלו ייחודיים או טרנדיים.

כאמור, לקוריאה תשתיות טכנולוגיות מידע ותקשורת מתקדמות, אשר דחפו אותה להיות שוק המסחר האלקטרוני השביעי בגודלו בעולם. מכירות הקוסמטיקה באינטרנט ובטלפונים הניידים עלו בחדות בשנים האחרונות. לפיכך, מומלץ למותגים השואפים להצליח בשוק לוודא כי נקטו באסטרטגיית מכירות רבת ערוצים מבוססת. בשנים האחרונות, ערוצי המכירה העיקריים למותגי קוסמטיקה מיובאים היו מכירות מקוונות (יותר משליש מהמכירות)  חנויות קמעונאיות בתחום הבריאות והיופי, בתי מרקחת, שיווק ישיר, חנויות כלבו, חנויות של מספר מותגים  ערוצי קניות בטלוויזיה ועוד. 

על חברות ישראליות המעוניינות להצליח בשוק להציג מוצרים בעלי ערך משמעותי, או מוצרים המכילים רכיבים מיוחדים המבדלים אותם. תעשיית היופי הקוראנית מתאפיינת בשינויים תכופים, כך שחברות צריכות להיות מוכנות להשקעה ניכרת של זמן ומשאבים כדי להישאר רלוונטיות במרחב הזה. השוק מציע הזדמנויות רבות לחברות קוסמטיקה ישראליות בכלל מגזר היופי והטיפוח האישי, ובולטים בו במיוחד תחומי הדרמו-קוסמטיקה, הקוסמטיקה הרפואית והקוסמטיקה הטבעית/אורגנית. בנוסף, מומחים בתחום צופים שיעורי צמיחה גבוהים למוצרים בעלי יתרונות דרמטולוגיים, ובעיקר מוצרים המכילים סרמיד (ceramide) או סנטלה אסיאטיקה (Cica - Centella asiatica) ומוצרים בעלי יתרונות כנגד זיהום אוויר.

בשנים האחרונות המסחר וההשקעות בין קוריאה וישראל נמצאים במגמת צמיחה. שתי המדינות סיימו משא ומתן על הסכם אזור סחר חופשי (אס"ח), אשר יש כוונה לחתום עליו בקרוב. הסכם זה יהווה ציון דרך משמעותי בקשרי המסחר בין המדינות, ויוכל להציע שפע הזדמנויות חדשות לעסקים ישראליים. 

 


2. ע"פ נתוני הבנק העולמי

סימנייה