חשוב שתדעו את הדברים הבאים:
חשוב להיות דייקנים. הקפדה על מסגרות זמן חשובה מאוד בדגש על זמני מענה ומשלוח. התחייבויות יש לקיים במהירות וחשוב להבטיח את המשכיות המשלוחים.

ההולנדים לא מרבים לבלות זמן רב בהתרועעות לפני פגישה. לעתים קרובות, מיד לאחר שההיכרות מתבצעת, ימשיכו הישר אל הנושאים העסקיים העומדים על הפרק.
בהשוואה לאירופים אחרים, ההולנדים נוטים להיות ישירים ומספקים מענה ישר עם תשובות של "כן או לא".
ההולנדים אוהבים עובדות קונקרטיות, סטטיסטיקה ונתונים אחרים. מצגת פשוטה וישירה תתקבל בברכה. מומלץ לעשות שימוש בראיות אמפיריות בכדי לשכנע אותם ביכולת המוצר או היתכנות הרעיונות אך כדאי להימנע מהערכות עצמיות והתפארויות כמו "אנחנו מספר 1!". בהולנד, להיות גדול זה לא בהכרח אומר להיות טוב. איכות זוכה לרוב בהערכה גבוהה יותר מכמות, אלא אם המחיר עולה משמעותית על האלטרנטיבה.
תהליך קבלת ההחלטות בהולנד הוא איטי ומורכב יותר מהמקובל בצפון אמריקה. ברגע שתתקבל החלטה בכל הנוגע לדרך הפעולה בה יתבצע ההליך, אפשר לסמוך על הלקוח כי דברים יחלו לזוז מהר תוך שמירה על מחויבות חזקה להשגת המטרה המשותפת.
התרבות העסקית ההולנדית – במגע ראשון, יש לבצע הצגה עצמית המלווה בלחיצת יד תוך שימוש בשם המלא שלך. פגישה שנייה אולי עדיין כרוכה בלחיצת יד, אבל אחרי שהקשר הופך פורמלי, נוצרת דינאמיקה ידידותית ונינוחה יותר. יש להולנדים חוש הומור טוב וחיבה למשחקי מילים.

הנספח הכלכלי-מסחרי של ישראל בהאג, הולנד ודנמרק, הוא מר יוסי אקרמן.

קצינת הסחר האחראית לתחום הרפואי בנספחות היא גב' מריט שרפנורת
Ms. Marit Scharffenorth

Tel: (+31.70) 3760-514
E-mail: Hague@israeltrade.gov.il
Blog (Hebrew): israel-trade.net/europe